W branży sprzedaży nieruchomości niezwykle istotna jest dobra prezentacja oferowanego mieszkania. Tutaj z pomocą idą materiały wideo, dzięki którym można w ciekawy i autentyczny sposób dokładnie przedstawić dane mieszkanie. Osoby zainteresowane nieruchomością będą bardziej świadome standardu i dzięki temu tylko faktycznie chętne osoby zgłoszą się na oglądanie. W ten sposób można liczyć na szybsze sfinalizowania transakcji, a samo ogłoszenie na pewno zyska na atrakcyjności, co będzie pozytywnie wpływać na przyszłość. Warto mieć taki film w swojej bazie, by wzbogacać publikowane oferty sprzedaży lub wynajmu nieruchomości.

Wideo w branży mieszkaniowe rozwija się zdecydowanie wolniej niż fotografia wnętrz. Każde ogłoszenie opatrzone jest pięknymi zdjęciami, film pojawia się rzadko. Chętniej wykorzystują go apartamenty na krótki wynajem turystyczny. Wynika to z większego budżetu na działania wizerunkowe. Coraz częściej można też się spotkać z tzw. wirtualnym spacerem, czyli specjalnym filmem reklamowym, który daje możliwość „poruszania się” po danym mieszkaniu. Za pomocą takiego filmu można obejrzeć każde pomieszczenia w perspektywie 360 stopni. Nagranie takiego materiału jest drogie i czasochłonne, bo wymaga specjalnej kamery, ale zapewnia wspaniały efekt. W porównaniu ze zdjęciami film zapewnia bardziej autentyczne przedstawienie nieruchomości, zwiększa tym samym wiarygodność firmy.

Niemniej głównym celem każdego filmu firmowego jest promocja nieruchomości, dlatego przed rozpoczęciem produkcji niezbędne jest napisanie scenariusza, by cały materiał w maksymalnie kilka minut rzetelnie i atrakcyjnie prezentował daną inwestycję. Film nie może być długi, bo znudzi widza. Na wstępie należy zastanowić się, kto ma być odbiorcą tego filmu oraz jakie hasło reklamowe ma mu przyświecać. Następnie należy rozpisać poszczególne sceny – plan bliski, daleki, ujęcie z drona, detale, ewentualne wywiady z przedstawicielami firmy. Mając pomysł można pomyśleć, kto taki film nakręci.

W zależności od budżetu film można nagrać samodzielnie lub zlecić to profesjonalnej firmie. Koszt będzie drastycznie różny, bo cena za film promocyjny można wynieść od 1000 do 6000 zł. Pułap cenowy wynika z czasu nagrania oraz rodzaju użytych kamer, technik montażu czy zaangażowania aktorów oraz statystów. Samodzielne nagranie smartfonem sprawdzi się do mediów społecznościowych, gdzie jakość filmu nie jest najważniejsza, bardziej liczy się pomysł i przekaz, jaki dany film za sobą niesie. Natomiast, jeśli film ma promować usługi długofalowo, np. na stronie internetowej lub ma być wysłany do klientów zaleca się zaangażowanie profesjonalnych operatorów kamery, którzy szereg ujęć połączą w spójną i przyjazną dla oka całość. Taki film będzie poprawnie odtwarzał się na wszystkich urządzeniach z rozdzielczością Full HD lub 4K.

Dodaj komentarz